Nawierzchnia przejazdowa BODAN to kompletny system małogabarytowych płyt polimerobetonowych zabudowywany na skrzyżowaniu drogi szynowej z drogą samochodową lub przejściem dla pieszych w poziomie szyn. W skład systemu BODAN wchodzą płyty i beli z polimerobetonu oraz elementy gumowe nawierzchni przejazdu. Nawierzchnia przejazdu w systemie BODAN jest w sposób trwały połączona z torem dzięki sprężystemu zawieszeniu małogabarytowych płyt przejazdowych na stopkach szyn. W wyniku tego wysokościowe położenie szyn i nawierzchni przejazdu nie ulega zmianie w czasie eksploatacji. Elementy systemu BODAN są zaprojektowane z odpowiednim zapasem bezpieczeństwa przekraczającym wymagania normowe. Płyty zewnętrzne od strony toru oparte są poprzez amortyzatory gumowe na stopce szyny, zaś od strony drogi samochodowej opierają się poprzez gumowy pas amortyzujący na belce podporowej. Płyty wewnętrzne, obydwoma bokami przylegającymi do szyn, opierają się poprzez amortyzatory gumowe na stopkach szyn. Dzięki zastosowaniu betonu polimerowego o klasie wytrzymałości betonu C90/105, małogabartowe płyty mogą cieszyć się wieloletnią bezwymianową eksploatacją.

System BODAN może być stosowany na przejazdach kolejowo-drogowych na liniach jednotorowych lub wielowymiarowych (również tam, gdzie osie torów nie przbiegają równolegle, w tym przy bliskiej odległości od rozjazdów - płyty niestandardowe) dla torów o każdym profilu szyny (np. 49E1 lub 60E1), o dowolnej szerokości toru (m. in. 1000 mm, 1435 mm, 1520 mm), na podkładach drewnianych, strunobetonowych, stalowych typu Y lub podkładach kompozytowych. System BODAN może być zabudowywany przy dowolnym systemie przytwierdzenia, w tym typu K, KS, SB, W.
Wizualizację przedstawiającą montaż systemu BODAN można obejrzeć klikając w link:
Nawierzchnia przejazdowa BODAN - YouTube