1. szyna; 2. przekładka podszynowa; 3. śruba stopowa; 4. łapka; 5. wkręt mocujący; 6. nakrętka; 7. pierścień sprężysty; 8. podkładka żebrowa |
* Podkładka żebrowa 4 lub 6 – otworowa, ** D la szyny 60E1 zalecane jest stosowanie pierścieni podwójnych do wkrętów mocujących, natomiast do śrub stopowych pierścieni potrójnych. W przypadku szyny 49E1 zalecane jest stosowanie pierścieni podwójnych tylko do śrub stopowych, nie stosuje się natomiast pierścieni do wkrętów. |
1. szyna; 2. przekładka podszynowa; 3. śruba stopowa; 4. łapka; 5. wkręt mocujący; 6. nakrętka; 7. pierścień sprężysty; 8.podkładka żebrowa; 9. dybel |
* Podkładka żebrowa 2 otworowa. ** D la szyny 49E1 zalecane jest stosowanie pierścieni sprężystych podwójnych pod śruby stopowe. Dla szyny 60E1 pod wkręty zalecane jest stosowanie pierścieni dwuzwojowych, natomiast pod śruby stopowe pierścieni sprężystych potrójnych. |
Przytwierdzenie śrubowo-sprężyste jest zmodyfikowaną wersją przytwierdzenia śrubowego. Sprężysta łapka Skl-12 dociskająca szynę do podkładu ma właściwości tłumiące drgania spowodowane wibracjami powstałymi na skutek przejazdu taboru. Łapki sprężyste są wykonane z pręta o średnicy 13 mm ze stali gatunku 50S2 lub 40S2. |
* Podkładka żebrowa 4 lub 6 – otworowa, ** D la szyny 60E1 pod wkręty zalecane jest stosowanie pierścieni dwuzwojowych, natomiast nie stosuje się ich do szyny 49E1. |
1 szyna; 2 łapka sprężysta SB; 3 wkładka elektroizolacyjna; 4 przedkładka podszynowa; 5 kotwa |
* Podkładka żebrowa 4 lub 6 – otworowa, ** D la szyny 60E1 pod wkręty zalecane jest stosowanie pierścieni dwuzwojowych, natomiast nie stosuje się ich do szyny 49E1. |