Railway gft Polska oferuje szeroką gamę akcesoriów do różnych typów przytwierdzeń, zarówno sztywnych jak i sprężystych, dla wszystkich rodzajów szyn. Przytwierdzenia szyn stosuje się w zależności od kategorii linii kolejowej. W naszej ofercie znajdą Państwo rozwiązania dla każdego typu konstrukcji.
 

Przytwierdzenie śrubowe typu "K"

 
  • Na podkładzie drewnianym
 

1. szyna; 2. przekładka podszynowa; 3. śruba stopowa; 4. łapka; 5. wkręt mocujący; 6. nakrętka; 7. pierścień sprężysty;
8. podkładka żebrowa

* Podkładka żebrowa 4 lub 6 – otworowa,
** D la szyny 60E1 zalecane jest stosowanie pierścieni podwójnych do wkrętów mocujących, natomiast do śrub stopowych pierścieni potrójnych. W przypadku szyny 49E1 zalecane jest stosowanie pierścieni podwójnych tylko do śrub stopowych, nie stosuje się natomiast pierścieni do wkrętów.
 
  •  na podkładzie strunobetonowym:

1. szyna; 2. przekładka podszynowa; 3. śruba stopowa; 4. łapka; 5. wkręt mocujący; 6. nakrętka; 7. pierścień sprężysty; 8.podkładka żebrowa; 9. dybel

* Podkładka żebrowa 2 otworowa.
** D la szyny 49E1 zalecane jest stosowanie pierścieni sprężystych podwójnych pod śruby stopowe. Dla szyny 60E1 pod wkręty zalecane jest stosowanie pierścieni dwuzwojowych, natomiast pod śruby stopowe pierścieni sprężystych potrójnych.

Przytwierdzenia do nawierzchni kolejowej i tramwajowej

W przypadku linii kolejowych lub tramwajowych, w zależności od typu torowiska stosowane są różne rodzaje przytwierdzeń. Rozwiązaniami najbardziej rozpowszechnionymi w Polsce
są przytwierdzenia klasyczne typu „K”, przytwierdzenia śrubowo-sprężyste z łapką Skl-12 oraz przytwierdzenia sprężyste z łapką SB.

Przytwierdzenie z łapką sprężystą typu Skl-12


Przytwierdzenie śrubowo-sprężyste jest zmodyfikowaną wersją przytwierdzenia śrubowego. Sprężysta łapka Skl-12 dociskająca szynę do podkładu ma właściwości tłumiące drgania spowodowane wibracjami powstałymi na skutek przejazdu taboru. Łapki sprężyste są wykonane z pręta o średnicy 13 mm ze stali gatunku 50S2 lub 40S2.

* Podkładka żebrowa 4 lub 6 – otworowa,
** D la szyny 60E1 pod wkręty zalecane jest stosowanie pierścieni dwuzwojowych, natomiast nie stosuje się ich do szyny 49E1.
 
  • Przytwierdzenie z łapką sprężystą typu SB
W wyniku dużego zapotrzebowania na trwałe i łatwe w montażu przytwierdzenie szyn, zaprojektowano, najczęściej stosowane w Polsce, przytwierdzenie z łapką sprężystą SB. Takie rozwiązanie zapewnia uzyskanie redukcji powstałych drgań oraz pełną elektroizolację.
Przytwierdzenie z łapką sprężystą SB stosowane jest tylko do podkładów strunobetonowych.


 

1 szyna; 2 łapka sprężysta SB; 3 wkładka elektroizolacyjna; 4 przedkładka podszynowa; 5 kotwa


* Podkładka żebrowa 4 lub 6 – otworowa,
** D la szyny 60E1 pod wkręty zalecane jest stosowanie pierścieni dwuzwojowych, natomiast nie stosuje się ich do szyny 49E1.

d) Złącza szynowe

Spółka w swojej ofercie posiada również akcesoria do łączenia szyn, wykorzystywane w przypadku toru klasycznego, w którym szyny łączone są ze sobą za pomocą pary łubków skręconych śrubami łubkowymi i nakrętkami z pierścieniami. Rodzaj złącza determinuje dobór pozostałych elementów.

Złącza szynowe należy wykonywać z zachowaniem odpowiednich luzów w stykach. W zależności od projektu wykonuje się złącza szynowe podparte lub wiszące. W przypadku połączenia podpartego, stosowane są zespoły podzłączowe, wykonywane z dwóch podkładów, skręconych śrubami M24x585.
Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd