Podkłady stalowe

Do znanych i powszechnie stosowanych na kolei podkładów drewnianych i strunobetonowych dołączyły podkłady stalowe typu ypsylon. Stosowane początkowo w niewielkich ilościach na odcinkach testowych udowodniły przez ponad dziesięcioletni okres użytkowania swoją przydatność, doskonałe właściwości zapewniające stabilność toru i minimalne wymagania związane z utrzymaniem torowiska.

Metody konstrukcyjne i dobre charakterystyki ułożenia dają możliwość używania podkładów stalowych typu ypsylon dla zastosowania w najbardziej różnorodnych wymaganiach.

ZASTOSOWANIE
  • Tory kolejowe podsypkowe - Możliwość montażu wszystkimi metodami zarówno dla nowo budowanych linii, jak i modernizowanych wykonanych z podkładów belkowych.
  • Tunele - Niska wysokość konstrukcji (mniejszy przekrój porzeczny)
  • Zwrotnice - Obszar w okolicach zwrotnic również może być wykonany z podkładów stalowych ypsylon.
  • Strefy przejściowe - Jako standardowe rozwiązania albo specjalne rozwiązania dla indywidualnych przypadków.
  • Wąski prześwit - Każda szerokość toru może być realizowana poprzez zmiany długości głównych podpór.
  • Tor zębaty - Zębatka może być zamontowana w dolnej pozycji poprzez spawania lub śrubowanie.

BUDOWA I TYP KONSTRUKCJI

Główna część podkładu wykonana jest z elementu o przekroju dwuteowym IB 100 S.

Elementy mocujące szynę są już w pełni dopasowywane podczas produkcji. W momencie ułożenia szyny w odpowiednim miejscu na podkładzie łapki sprężyste mogą zostać przesunięte na stopkę szyny poprzez poluzowanie wkrętu torowego. W celu poprawnego umieszczenia szyny należy wkręty torowe dokręcić momentem o wartości ok. 200 Nm.

Opatentowany punkt podparcia S15 umożliwia szynie podwójny punkt podparcia. Działające siły są przenoszone na podkład przez nakładki.

Pochylenie 1:20 lub 1:40 jest realizowane poprzez płyty pośrednie. Szyna jest umieszczona w odpowiedniej    pozycji za pomocą łapki sprężystej Skl 14, która jest  przytwierdzona wkrętem torowym w połączeniu z dyblem.

 
BUDOWA I TYP KONSTRUKCJI

PODKŁADY I WYMAGANIA DLA PODSYPKI

  • Ilość podkładów na 1 kilometr
PODKŁADY I WYMAGANIA DLA PODSYPKI

  • Szerokość i wysokość toru

Wykorzystanie podkładów stalowych typu ypsylon prowadzi do zmniejszenia zarówno szerokości jak i wysokości przekroju poprzecznego projektowanej nawierzchni kolejowej. Tak rozwiązanie prowadzi do zmniejsza o 40 % objętości wykorzystanej podsypki. Konsekwencją tego rozwiązania jest redukcją kosztów tłucznia.

 
Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd